Vuxen???

Är det ett bevis på att man börjar bli vuxen när man blir otroligt glad för att solen lyser på morgonen när man kliver upp? Jag tror det i alla fall. Som idag. Anton vaknade kl 07:00 och tyckte att det fick vara nog med sömn då. Pappan lyckades med konstsycket att lura in honom i Hannas rum där han såg på tv en liten stund. Snart nog blev han trött på det och ramlade in i vårat sovrum och började tjoa. Lite mys senare så föreslog pappan att ví skulle titta på lite supportersånger på Liverpools svenska supporterklubbs hemsida. Jajamän, det gjorde vi!!
Camilla var väl lagomt imponerad och muttrade något om söndagmorgon och bla bla bla....

Sedan gick Anton och jag ned till nerdervåningen och tog oss lite frukost. Camilla?? Nä, hon stannade kvar och ville "vila" till huvudvärken försvann. Jajaja, är det inte bättre att säga att man vill sova lite till?? Nåväl, när vi kom ned och jag gjorde ordning frukosten började solen skina. Jag sprang och öppnade dörren och ställde mig på trappen och andades. Helt underbart. Det är bäst att ta chansen innan grannen börjar elda sin skit igen.

Annars var lördagen lugn och skön. Jag gjorde som jag lovade och plockade undan inför vintern. Studsmattan var en utmaning och jag hoppas verkligen att jag hittar specialverktyget till fjädrarna när den ska sättas ihop till våren. Jag lyckades ta bort mattan men hjälp av lite svordomar och annat så det var tur att Anton och mamman var och såg på clownen Daff Daff så inte han fick höra allting.

Kanske man ska väcka Camilla nu så vi kommer iväg till Birsta? Precis, Birsta skrev jag. Anton behöver ett nytt regnställ då det gamla gick sönder på dagis och det fodrade är lite för varmt.

Kan vara mamman som förstörde det för att få komma ut till mammons tempel.....

//Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0