Tokig i tomater

Trötta dagar. Jag misstänker att det är vädret som gör en helt trött i huvudet.

Ikväll har Hanna fotografering med fotbollslaget så då får vi hålla tummarna att det blir åtminstone uppehåll i regnet. Vi får även hoppas att det går att genomföra ikväll eftersom det inte gick förra veckan.

Anton har börjat gilla dagis igen. Han tyckte inte det var roligt att börja igen efter sommarlovet och både jag och Camilla trodde att det skulle bli lika jobbigt som förra hösten med gråt och skrik i flera månader innan han accepterade att vara där. Men men killen börjar bli stor och tycker det är roligt med dagis igen. Idag hade vi sån tur när jag lämnade honom att "stora gräsklipparen" var där. Wow. Häftigt!

Camilla var hos en kompis igår kväll och hjälpte till med att inreda hennes nya boende. Som vanligt nuförtiden var båda barnen änglar. Hanna skulle fixa sitt eget kvällsfika och det gjorde hon. Hon är tokig i tomater och vi hade köpt körsbärstomater som stod på köksbänken. Hanna tog då tomater!! till kvällsfika och gick upp till sitt rum. När Anton hade somnat och jag talade om för Hanna att det var dags att börja göra sig i ordning för natten ville hon ha mer att äta eftersom hon bara hade tagit tre tomater. En närmare koll av asken med tomater visade att den var bara halvfull nu. När jag berättade det för Hanna ändrade hon antalet till 5 för att sen säga 10!!!.

Tok Olga.....

//Micke

Kommentarer
Postat av: Cattis

Verkar vara något som går i familjen det där - hennes lilla kusin är också tokig i körsbärstomater. Och ännu mer i mini-plommontomater. testa dem vid tillfälle, då försvinner hela asken :)

2008-09-04 @ 08:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0