Teori

Igår kväll var det hästjävlarnas tur igen. Camilla och jag stressade hem för att hinna göra middag och skjutsa Hanna till ridningen.
Till saken hör att Hanna rider kl 18:15 på måndagar. Eftersom man inte vet om hästen hon ska ha används,  måste man vara där redan före kl 18:00 för att man ska hinna fixa med allt skit som ska på hästen innan den ska användas. Jag tycker inte om hästar.  Jag vill bara att ni ska veta det.
Igår var vi där redan kl 17:45 eftersom Camilla stannade hemma med trött Anton. Vi åkte i god tid så jag skulle ha en chans att hitta någon som kunde hjälpa oss med hästen om det behövdes.
När vi kom dit visade det sig att det var teori. Jajamän, en timmes väntan låg framför mig. I vanliga fall sitter man och tittar på under ridlektionen men inte igår alltså.
Snabbt iväg till kiosken för att inhandla en kvällstidning. Jackpot, kiosken har upphört och det ligger bara en grill där nu. Jag vägrade att åka hela vägen ned till centrum så jag åkte tillbaka till ridklubben och satte mig och stirrade rakt fram under en halvtimme. Jag blev lagomt glad när det visade sig att teorin bestod av ridträning utan stigbyglar i ridhuset.

Så om ni hör talas om en idiot som satt och stirrade in i en vägg istället för att sitta på läktaren och titta på sin dotters ridträning, då kan det vara jag....

//Micke


Kommentarer
Postat av: Cattis

Jag bara undrar - om ni var där REDAN 18.45, var inte det hela nästan över då?...:)

2008-09-09 @ 19:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0