Påskhelgen

Ja, då var den absoluta bästa helgen över för i år igen. Vet inte varför jag gillar den så mycket, tror kanske att det har med att det är första helgen uppe i huset och att då är starten på våren och sommaren igång.
Som vanligt så har vi varit där allihopa vi, Margaretha (Mickes mamma, hon bor där halvårsvis nu efter hon blev pensionär) Cattis (Mickes syster) Danne och Simon. Barnen hade verkligen roligt ihop men som alla barn så blev det sammandrabbningar emellan åt....
Skärtorsdagen jobbade både Micke och jag som vanligt. Själv så var jag lika vacker som mina övriga arbetskamrater. Micke var väldigt snabb och säga att jag inte behövde göra så mycket för att bli en påskkärring, ja han är ju så kul han :-) Sedan packade jag ihop allt och barnen och jag hämtade Micke på jobbet och for sedan upp. Klockan hann bli ganska mycket innnan vi var framme det skulle handlas och ätas på väg upp.
  
Långfredagen vi har börjat med att barnen får sina påskpresenter och påskägg på fredag morgon iställer för att vänta en dag till. Jag tror att barnen blev mycket nöjda över det beslutet...
    
 
Efter frukosten gick vi till lekparken så att barnen fick leka av sig en stund. Det vart fint väder så då var det altanen som gällde, blir så varmt och skönt där så det gick att bara sitta i underkläderna. Härligt!!
   
Väldigt god middag senare på kvällen som Cattis hade gjort, räkgryta i cocosmjölk.
Påskaftonen efter frukosten och all förberedelse för kvällens middag tog vi oss ner till isen för att testa våran lycka, men det vart inte mycket att stoltsera med, Micke fick en liten mört som fick hoppa tillbaka. Men vi grillade korv och det är ju alldrig fel när man är ute.
Mina föräldrar och Hasse och Eva kom sedan på eftermiddagen för att äta påskmiddag med oss, en jättemysig tradition. Vi hade ett stort bord fyllt med sillar, laxar, ägg, nubbesallad, strömming och naturligtvis småvarmt, mumsigt värre. Alla åt och drack så det var väldigt skönt att få gå ut med Totte efterråt, mamma följde också med för att få röra på sig.
   
Påskdagen åkte Cattis, Danne och Simon vidare till Åre, trist tyckte Anton och även Hanna. På dagen hände det inte så mycket, jag var hemma ensam med barnen för Micke och Margaretha var till Sollefteå för att hälsa på Doris (Margarethas syster) som ligger på sjukhuset. Det var fint väder så kläderna åkte av för att verkligen ta vara på alla solstrålar.
På kvällen for jag till Nyland för att hälsa på Annika som jag lärde känna när jag gick på Ryggis, (Micke följe inte med för Anton hade ramlat nerför trappen, fy fasen va rädd vi blev! Men det gick bra, stackarn har blåmärken överallt.) Hon och hennes man bor i det gamla tingshuset, helt enormt stort och vackert hus. Man har alltid tittat  och undrat hur det ser ut, så nu fick jag en tur genom hela huset. Hade en jättetrevlig kväll.
Annandagpåsk började att packa ihop på morgonen för vi ville komma iväg efter vi hade ätit lunch. Fint väder igen så det var en perfekt avslutning på en perfekt helg. Hanna tyckte att tiden bara stod stilla, för hon väntade på att Amanda skulle komma. Hon och Amanda är där uppe under påsklovet. Eftersom vi behövde komma iväg så for Hanna och Margaretha och hämtade Amanda när Robert passerade (Robert och Amanda hade varit i Luleå över påsk)

Jag pratde med Hanna för en liten stund sedan och dom verkar ha hur kul som helst där uppe tillsammans. Idag skulle dom ut och leka tonåringar...inte vet jag vad dom gjorde, vad tror ni??
Själv har jag en liten pojke som har fått feber igen, så nu ligger han och andas med tunga andetag. Lill stackarn våran.
Hade en jättebra dag på jobbet idag, fick ta mycket egna beslut när jag gjorde omplanteringar och det var verkligen jätteroligt!

Som avslutning på detta mega inlägg...visst måste man säga att mamman är lika snygg *asg*
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha... Snygga brills Camilla! :D Ni verkar ha haft en härlig påsk! Jag jobbade heeelaa helgen :( Ska vi ses den veckan vi får lön? Jag är ledig måndag och fredag då. Kram/S

2009-04-15 @ 21:12:49
Postat av: Nina

Ni verkar ha haft det super bra. Skönt att det inte blev värre än det blev när bubbas rammlade. Tråkigt att han blivit dålig igen. :( Han har verkligen otur. Sköt om er. Många kramar från mig

2009-04-15 @ 21:43:05
URL: http://nizzezi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0