Skäms på oss och ångest för pappan

Ja skäms på oss! Nu var det en evighet sedan någon av oss skrev något här. Vi tar åt oss av kritiken och lovar att vi ska bättra oss.

Jamen vad har hänt sedan senast då? Jo, vi var som bekant lyckliga nog att få en helg på tu man hand. Suveräna Malin tog hand om barn och hund så mamman och pappan kunde få ett dygn utan ansvar. Snacka om härligt! Vi tog med oss lite kallskuret och några goda ostar till middag så vi slapp lämna rummet överhuvudtaget. Rena lyxen att kunna duka upp i hotellrummet mellan badningarna. Det stämmer, det fanns en bubbelpool i badrummet. Tyvärr visade vår hund sig kanske inte från sin bästa sida strax efter det att vi hade lämnat honom och barnen hos Malin. Han bestämde sig nämligen för att markera revir. Och då menar jag verkligen markera. Både ettan och tvåan lämnades i en tydlig pöl och hög. Det är tur att Malin tog det med ro men jag kan lova att det var en matte som skämdes ordentligt.

     
Bubbelpoolen i                  Rummet                              Från andra sidan sängen
badrummet

På tisdagskvällen åkte Hanna slalom för första gången! Hanna och Amanda ville att vi skulle prova i Nolbybacken eftersom Hanna så gärna vill lära sig att åka. Sagt och gjort så hyrde Hanna och jag utrustning och kastade oss utför pisten. Nåja, kastade var väl att ta i, snarare var det rätt darrigt första åk för mig. Det var 20 år sedan sist och det märktes. Hanna, hon snappade upp tekniken snabbt (tack för hjälpen Robban) och det dröjde bara tre åk så tog hon liften själv och åkte utför utan hjälp. Det enda negativa som hände var att hon vurpade och när jag skulle lyfta upp henne märkte inte jag att hon hade vridit skida och ben åt fel håll.
Jag har aldrig hört min dotter skrika så av smärta och jag fortfarande jordens ångest för över vad som hände. "Mitt knä! mitt knä!" skrek hon förtvivlat. Det var inte långt till gråten för pappan heller när han märkte vad han hade gjort. Jag såg hela hennes sommarlov förstört och t.o.m en operation av knäet. Lyckligtvis verkar det som om det har gått jättebra. Bara att hålla tummarna att det inte kommer något i efterhand. Hon var med på gympan på torsdagen i skolan och var också med på fotbollsträningen på kvällen utan problem. Fast jag ska villigt erkänna att jag fortfarande mår dåligt när jag tänker tillbaka på vad som hände.

     
Hanna i backen                 Hanna igen                        .....och igen

Idag fredag hoppade Totte in i bilen utan hjälp! Klang och jubel! Vet inte vad som hände men helt plötsligt hoppade han in. Camilla har en teori om att han gjorde det för att vi bannade honom när han började äta det som en annan hundägare inte hade plockat upp. Snuskhund! Jag tror vad jag vill om den teorin, men kanske är den inte helt fel då han vägrade göra om konstnumret när vi kom hem.

Imorgon lördag firar vi storkillen Antons treårsdag. Visserligen fyller han år 8 april men eftersom det är Påsk nästa helg firar vi i förtid. Huset blir fullt av folk. Släkt och vänner kommer förbi. Anton kommer att ha hur roligt som helt. Men bäst av allt blir nog att superidolerna Max och William också kommer hit. Anton är helt tokig i dom grabbarna och de är så snälla med honom så man blir riktigt imponerad.
Vi återkommer med hans födelsedag senare.

Jag avslutar med en länk till en av de bästa låtar som Bruce har gjort de senaste 15 åren. Jag bara hoppas att jag ser lika bra ut Springsteen samma år som jag ska fylla 60 år!

http://www.youtube.com/watch?v=uK6smwWg8bc&feature=related

//Micke

Kommentarer
Postat av: Malin

Äntligen!!! som jag har väntat på ett nytt inlägg =) Vilken härlig start på dagen.



Tänk att Totte hoppade in i bilen...WOW! Hoppas att det sker fler tillfällen!



KRAM på er

2009-04-04 @ 08:57:04
Postat av: Teres

Hej. Det såg ju jätte mysigt ut, vart var det ni bodde?. Kram

2009-04-06 @ 14:54:32
Postat av: Camilla

Vi var på Frånö Hotell,"sviten", jätte mysigt rum men badet är det bästa :-)

2009-04-08 @ 20:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0