Livehockey och god mat

I går lördag var jag och pappa och såg Timrå mot Färjestad. 6-0 till Timrå!! Härligt. Det är synd att man inte går på hockey oftare när det är en helt annan känsla att se live. Efter matchen var det italiensk middag hemma hos oss i Nolby. Camilla hade gjort jättegod mat medans pappa och jag var på hockeyn så det var bara att sätta sig till bords när vi kom hem. Kallskuret till att börja med och efter det blev det spaghetti med riktigt hemmagjord tomatsås och till huvudrätt blev det kalv med en god sallad till. Gissa om vi blev mätta. Som avslutning blev lite ost innan kaffet med lite glass ställdes fram. Hua, alla somnade nästa av utmattning efter den mastodont middagen.

Idag har det bara varit en lugn dag. Sovmorgon och och plock är det som har hänt. Naturligtvis såg jag Liverpool fullständigt krossa ett för dagen blekt Chelsea. Segern var ett måste om laget ska hänga med i titelracet.

Frugan ligger i badet, tonåringen är på sitt rum och Anton sitter och tittar på Rorri. Lugnt och skönt. Familjelyckan är total. Jag behöver inte mer än så här...

//Micke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0