Bruce Springsteen

Hej där

Nu var det länge sedan jag bidrog till familjens blogg. Jag tänkte ändra lite på det med att berätta om min Springsteen helg. Den skiljer sig lite från Camillas eftersom jag åkte ned till Stockholm redan dagen före.

Torsdag 4/6

Kl 09:05 lyfte snurran från Midlanda ned till Bromma där min svåger och mitt syskonbarn, Simon, hämtade mig. Som vanligt när det gäller Springsteen och konserter var jag spänd och förväntansfull. Lyckligtvis var Simon på sitt allra bästa solskenshumör så jag fick annat att tänka på. Han mötte mig i dörren in till ankomsthallen på Bromma med ett rungande "BAJS!!" Enligt syster är jag skyldig till en del av hans beteende. Jag har svårt att tänka mig hur det är möjligt...
I vilket fall som helst så åkte vi hem till deras lägenhet på Råsundavägen för lite kaffe och lite lek med Simon.

Efter några timmar begav jag mig ned till Bishop Arms på Vasagatan för lunch i min ensamhet. I sällskap av ett Aftonblad och några kalla Spitfire så åt jag en riktigt god hamburgertallrik. Efter att lunchen var avklarad och tidningen utläst så började jag fundera på vad jag skulle hitta på att göra. Jag skulle gå på konserten på kvällen med syrran och hon och jag skulle träffas utanför Stockholms Stadion vid 18-tiden och klockan var bara ca 14:00. Men vänta, Springsteen och hans band bodde på Grand Hotell och jag hade tid att slå ihjäl....

Sagt och gjort så tog jag mig en promenad ned till Grand för att "hänga" utanför ingången tillsammans med en del andra dårar. Jag märkte rätt snabbt att jag var en av de yngsta som stod där i duggregnet och snålblåsten. Efter ett tag började jag prata med några av de som var där och enligt dem var det något "på gång" och det var precis vad som hände.
Runt 16-tiden började hela E Street Band komma ut för vidare transport till soundchecket på stadion. Tyvärr fattades det en...Bruce himself smög ut bakvägen så där sprack min dröm om att en gång i livet få träffa och skaka hand med min store musikidol.
Klockan 18:00 stod jag utanför Stockholms Stadion och väntade på syrran. Vädret var väl sisådär om man säger så. Det regnade hela tiden och det var kallt som f-n. Syster och jag kom in på Stadion ca 18:30 och jag köpte direkt en kall öl. Kanske inte mitt smartaste drag den dagen men den var god iallafall. Tids nog gick konserten igång och man blev snart varmare.
Konserten var j-vligt bra med tanke på omständigheterna och det urusla ljudet. Efter nästan tre timmar dog sista ackordet ut och vi började vår jakt på en taxi. Både syrran och jag var dyngsura trots att vi hade haft regnponcho på oss och vi var liiiiiite kalla. Tack vare lite tur fick vi tag på en bil och vi kunde åka hem till syrran för lite varma drycker och en varm säng.

Fredag 5/5

Vaknade halvstel på morgonen efter att ha sovit som en gris under natten. Mitt syskonbarn kom in i rummet och hade en liten dansuppvisning som, återigen, inkluderade ordet bajs. Han är verkligen fascinerad av det ordet. Det mesta runtomkring honom handlar om det. Själv tycker jag att det är hysteriskt roligt men min syster har inte riktigt samma uppfattning särskilt som det även låter om honom i t.ex. affärer och bland andra människor. Hahahaha.
Vi tog en tur till Solna Centrum där vi handlade födelsedagspresent till Hanna, frukost till mig, Camilla, Peter och Anna som vi skulle ha på lördagmorgon i mammas lägenhet. Jag hann även med en hårklippning.
Det ni!!!
Jag förstår att ni kvinnor är imponerade, men så här är det för oss män. Vi är riktigt effektiva i gallerior och går inte runt och tittar på allt.

Syster och jag åkte förbi Tomteboda och hämtade Anna innan vi for till mammas lägenhet dit Camilla och Peter redan hade kommit. Smörgåsar och några öl till lunch och lite vila sedan begav vi oss av in till Stockholm. Tidig middag på samma ställe som jag hade ätit lunch på dagen före med tillhörande bitter ale. Småmysigt och trevligt.
Konserten var as usual kanon. Jag fick höra en sång jag aldrig trodde jag skulle få höra live så det var en underbar upplevelse. Enda smolken i bägaren var att min absoluta favoritsång inte spelades. Jag har nu sett 9-10 konserter med Bruce och jag har aldrig fått höra den. Han spelar alltid den sången den kväll som jag inte finns på plats. Så även den här gången. Naturligtvis spelades den på söndagen och dessutom spelade han den låt som Anna längtade efter att få höra.
Nåja, man kan aldrig vara missnöjd med en Springsteenkonsert och det är jag verkligen inte. Sorgligt nog kan det ha varit sista gången jag fick se dem. Även om de kommer igen vet jag inte om jag vill se någon fler...........eller hur? Jag kommer att sitta vid telefonen och internet och jaga biljetter. Vem försöker jag lura?

Lördag 6/6

Barkaby och hemfärd. Det var lika roligt som det låter.

//Micke

Kommentarer
Postat av: Malin

men nu börjar det vara länge sedan ni skrev något =) Nåväl jag vet ju hur ni har det utan blogg update men ändå Hihihi



Kram kram

Malin

2009-06-18 @ 08:23:51
Postat av: Cattis

Dåligt med uppdateringar på den här bloggen...

2009-06-25 @ 22:32:56
Postat av: Lotta

Detsamma till dig Camilla. En stor stor sommarkram! Ska hälsa brudarna!

2009-07-02 @ 22:59:44
URL: http://atollenrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0