Taskigt tränad

Jaja, jag vet att jag inte längre är speciellt tränad. Men att jag är i så dålig form kunde jag inte ana. Måndagkvällar är det nuförtiden inomhusfotboll i Njurundahallen och jag ska självklart vara med. Problemet är inte viljan utan förmågan. Kroppen svarar inte riktigt på samma sätt som när jag spelade på "riktigt" utan den har en tendens att säga ifrån redan på ett tidigt stadium under den knappa timme som vi håller på.
Igår gick det fortare än så. Eftersom bollkontrollen inte är vad den har varit behöver jag titta ned på bollen för att veta var jag har den. Balansen är inte heller den bästa och det känns som om jag springer omkring i ett par dykarskor. Allt det spelade in när jag fumlade med bollen och fick lov att sträcka ut lite extra för att rätta till det jag höll på att ställa till med. Det uppskattade inte min främre lårmuskel. Jag kände hur den drog isär och sen var den kvällen förstörd. 

Nu var jag inte ensam om att kliva av visade det sig när min granne hörde av sig i morse för att kolla om jag levde. Tre stycken till klev av med diverse olika skador. En av deltagarna lyckades stuka båda fötterna. Om jag inte visste hur ont det gjorde skulle faktiskt kunna skratta åt det. Jag menar, båda fötterna???

Min fru? Ja, självklart har hon medlidande med mig. Inte trodde ni väl att hon skulle skratta och håna mig.....

http://www.youtube.com/watch?v=jL6D3sIfeJI

En annorlunda version....

//Micke

Kommentarer
Postat av: Malin & Amanda

Det är livsfarligt att ge sig ut å träna....särskilt i "vår" ålder... Men man måste ju värma upp =)

Ang. att stuka båda fötterna?!??! Hur lyckas man?



Hoppas ni har det bra nu då Hanna kommit hem igen! Här i norr är det finväder och slutspels feber =)



KRAM till er alla

2009-03-04 @ 18:47:33
Postat av: Lotta

Mums kan jag bara säga om det ytterst utsökta och vackra cupcakes! Va kul att vi kan sprida lite glädje omkring oss. Du kommer ju också in i butiken som en solstråle. Alltid kul att ha dig där!

Blev det fint med blommorna då?

kram lotta

2009-03-08 @ 20:29:48
URL: http://atollenrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0