Nytt försök...

Ja, då gör jag ett nytt försök…. och vi får verkligen hoppas på att inget stular för idag är det   ingen dag som det skulle passa sig. Det har skrikits och grinats sedan jag hämtade Anton på dagis. En trött pojke som det har blåst på för mycket  ;-) det hela eskalerade när jag förbjöd honom att följa med på storasysterns fotbollsträning. Jag trodde att hjärnan skulle explodera! Hua va arg han vart!

Som sagt så skulle jag göra ngn sammanfattning vad som har hänt oss den sista veckan.

Det har inte hänt så mycket för Antons mage har varit helt urlag sedan han hade magsjuka, så det har inte varit ngt dagis för honom. Men det har nu gått om sig och vi har börjat lite smått med mjölk och fil igen. Och det är han mycket glad över.

På torsdagen när vi var lediga så passade vi på att hälsa på Hasse och Eva i deras nya stuga på Alnö. Vilken otrolig fin stuga det var, där kommer dom att bli super lyckliga. Jätte fräscht och fin trädgård. Efter det var klart tog vi nästa fikapaus hos Janne och Britt-Inger, vi har inte varit där sedan dom fick sin nya lilla valp, lilla och lilla var ju synd att säga, 63 kg och 4 månader! Han var lika stor som Totte, ha ha ha

Men det var jätte trevligt att fara dit, det är synd bara att vi är där för sällan nu förtiden. Men det är väl för att vi sällan får tiden att räcka till…men man kan bara bättra sig!

På lördag var vi bjuden till Toni och Eva, jätte mysigt och trevligt! Cin och Pär var också där och vi vart bjuden som vanligt på otroligt god mat och efterrätt. Jordgubbar, melon och ananas med vaniljgrädde och glass, mumma för magen J Nä jag efterrätts människa, hur kan ni tro det! :-) Janne och Britt-Inger kom också förbi så det vart som halv släktträff innan kvällen var klar. Vi hade en jätte trevlig kväll tillsammans. Rocky och Totte lekte och lekte och hade skoj dom med.

Söndagen blev det pantmiddag med Robert och Malin, Amanda (köpte middag för pantpengar) men det vart inte illa, grillade kyckling, sparris, champinjoner, majs och hade ugnspotais till, mycket gott J Robert hjälpte oss att såga ner lite grenar med hans nya motorsåg. Tack Robert! Som sagt du får gärna kom igen.

Den här veckan vill jag ska gå supersakta, det är sista veckan hos Blomsterfröknarna och jag har riktig ångest för jag trivs så otroligt bra. Men jag hoppas att jag kan förhandla mig till att få komma och gästspela där ibland… det kan gå om man mutar chefen rejält ;-)  (skämtar bara)

Avslutningsvis lite bilder :-)

 

 

Totte och jag på våran morgonpromenad runt fiskdammen

 

Egengjord rosbukett med daggkåpa och midsommarblomster bl a

 

  

Barnen på stranden neran för Janne och Britt-Inger och deras "minsting" Melvin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0